Η μελέτη των ανθρωπογεωγραφικών στοιχείων των τροχαίων ανά δήμο καταδεικνύει ότι υπάρχουν περιοχές με υψηλά ποσοστά και περιοχές με χαμηλά ποσοστά. Συγκεκριμένα υψηλό δείκτη θανάτων σε τροχαία (D-rate) -σχεδόν οκταπλάσιο από τον μέσο όρο της ελληνικής επικράτειας- παρουσιάζουν οι δήμοι Αμφίκλειας-Ελάτειας, Πρεσπών και Σίφνου. Αντίθετα, στους δήμους Νέας Σμύρνης, Ηλιούπολης, Νέαπολης -Συκεών και Καλαμαριάς καταγράφονται τα χαμηλότερα ποσοστά τροχαίων δυστυχημάτων.
Η εκτροπή είναι το είδος θανατηφόρου τροχαίου με το μεγαλύτερο ποσοστό, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η σύγκρουση. Τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα γίνονται στο λοιπό οδικό δίκτυο και σε κατοικημένες περιοχές, ενώ τα λιγότερα τροχαία σημειώνονται στην Εγνατία Οδό, καθώς και στις νέες Εθνικές Οδούς Αθηνών – Πατρών και Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά τις ώρες εκδήλωσης θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα σημειώνονται το χρονικό διάστημα από 12:00 έως 07:00.
Τα σχετικά στοιχεία προκύπτουν από τη μελέτη και επεξεργασία των δεδομένων της Ελληνικής Αστυνομίας για τους θανάτους σε τροχαία το 2012. Η επεξεργασία και η μελέτη τους έγινε από τον απόφοιτο του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, γεωγράφο Μιχάλη Πρωτόγερο, στο δέκατο Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Φυσικής και Περιβαλλοντικής Γεωγραφίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Ελληνική Γεωγραφική Εταιρεία.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων το 2011 ήταν 1.011, ενώ το επόμενο έτος μειώθηκαν στα 899 ατυχήματα, παρατηρήθηκε δηλαδή μία μείωση της τάξης του 11,1%. Οι νεκροί που ανασύρθηκαν από τα σημεία τροχαίων το 2011 ανήλθαν σε 1.092, ενώ το αμέσως επόμενο έτος έφθασαν τους 976, ήτοι μία μείωση της τάξης του 1,6%.
Ο μέσος όρος θανάτων σε τροχαία το 2012 ήταν 9,83 θάνατοι ανά πληθυσμό 100.000 ατόμων. Σε επίπεδο δήμων, οι μέγιστες τιμές καταγράφηκαν στους δήμους Σίφνου (υπάρχει ωστόσο στρέβλωση, καθώς ο πληθυσμός του δήμου είναι πολύ μικρός, μόλις 2.625 άτομα) και Αμφίκλειας-Ελάτειας, με 76,19 και 73,24 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμό αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τον μελετητή «παρατηρείται μία συγκέντρωση υψηλών τιμών του δείκτη D-rate κυρίως στους δήμους που βρέχονται από τον Μαλιακό Κόλπο, στην Κεντρική Πελοπόννησο, στην Εύβοια, στη Δυτική Μακεδονία, στην Ήπειρο και στη Βορειοανατολική Κρήτη». Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα για τη Ρόδο, ένα νησί με αρκετά μεγάλη έκταση, όπου η υψηλή τιμή του δείκτη D-rate, οφείλεται πιθανότατα στον υψηλό αριθμό των τροχαίων κατά την τουριστική σεζόν.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την μελέτη είναι περιορισμένη η επεξεργασία της χωρικής διάστασης των τροχαίων ατυχημάτων. Ωστόσο, σε περίπτωση που υλοποιηθεί συστηματικά ένα τέτοιο πρόγραμμα η πολιτεία θα μπορεί να διαμορφώσει αποτελεσματικά τις πολιτικές πρόληψης σε τοπικό επίπεδο.