Η κινητικότητα θεωρείται ως η πιο σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος πληθυσμός στα αστικά κέντρα, και όχι μόνον, ιδιαίτερα για εκείνες τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες που δεν αντέχουν ακόμη να χρησιμοποιήσουν ούτε τα δημόσια μέσα μεταφοράς.
Αυτό δυσχεραίνει την πρόσβασή τους σε υπηρεσίες αναγκαίες για την ευημερία τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Ινστιτούτο Ενέργειας και Πόρων υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Ενεργειακού Δικτύου για τις Αστικές Κατοικίες, εκπόνησε μελέτη για τα θέματα κινητικότητας των ευπαθών κοινωνικά ομάδων.
Η έκθεση περιλαμβάνει 50 βέλτιστες πρακτικές από όλες τις αναπτυσσόμενες περιφέρειες παγκοσμίως, εστιάζοντας σε πέντε θεματικές περιοχές: οργάνωση άτυπων μεταφορών, μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των άτυπων μορφών κινητικότητας, παροχή δημόσιας μεταφοράς σε φτωχές συνοικίες, πολιτικές και σχεδιασμός κινητικότητας για τους φτωχούς, σχεδιασμός και ανάπτυξη υποδομών μεταφορών για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, και προώθηση καινοτόμων πιλοτικών έργων.
Πηγή: Δελτίο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεμάτων & Αναπτυξιακού Σχεδιασμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Πληροφορίες: http://www.teriin.org/div/pro-poor-mobility_policy-guidelines-case-studies.pdf