Στη διεκπεραίωση 81 συνολικά υπηρεσιών χωρίς να απαιτείται η παρουσία του πολίτη στο ΚΕΠ, ή σε κάποια άλλη υπηρεσία, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Με σχετική εγκύκλιο του αρμόδιου υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μανούσου Βολουδάκη, δίνονται οδηγίες στα ΚΕΠ για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούν να παρέχονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά από την εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» (www.ermis.gov.gr). Όπως γίνεται γνωστό μετά από τεχνικές και θεσμικές παρεμβάσεις, αναβαθμίζεται το επίπεδο παροχής υπηρεσίας προς τον πολίτη για 81 πιστοποιημένες διαδικασίες, όπως εκδόσεις πιστοποιητικών, βεβαιώσεων, κλπ. Για τις υπηρεσίες αυτές, η συναλλαγή του πολίτη με τη Δημόσια Διοίκηση, μπορεί πλέον να διεκπεραιώνεται μέχρι τέλους ηλεκτρονικά, χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να επισκεφθεί αυτοπροσώπως οποιαδήποτε υπηρεσία, είτε για να υποβάλλει αίτηση είτε για να παραλάβει έγγραφο.
Μοναδική προϋπόθεση, ο πολίτης να έχει εγγραφεί ως χρήστης στην πύλη του «ΕΡΜΗ», και να μεταβεί στη συνέχεια για επιβεβαίωση της ταυτότητάς του σε οποιοδήποτε ΚΕΠ. Εκεί θα πρέπει να βεβαιώσει- προσκομίζοντας και την αστυνομική του ταυτότητα – ότι είναι ο κάτοχος συγκεκριμένου ηλεκτρονικού «λογαριασμού» στον «ΕΡΜΗ». Η διαδικασία της εγγραφής και επιβεβαίωσης ταυτότητας γίνεται μια φορά και μόνο για κάθε πολίτη, ο οποίος μπορεί στη συνέχεια να πραγματοποιεί πολλαπλές συναλλαγές με το δημόσιο από οποιοδήποτε υπολογιστή, χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό του. Ο πολίτης αποκτά μια ηλεκτρονική θυρίδα στον «ΕΡΜΗ», στην οποία τοποθετούνται από τις αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες τα αιτούμενα έγγραφα. (Στην παρούσα φάση, τα έγγραφα τοποθετούνται στη θυρίδα από τα ΚΕΠ).
Περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και ο κατάλογος των 81 υπηρεσιών περιέχονται στη σχετική εγκύκλιο.