Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ), υπέγραψαν οι γενικοί γραμματείς των δύο φορέων, Άννα Αναγνωστοπούλου και Θεοχάρης Θεοχάρης, αντίστοιχα.
Το μνημόνιο αποσκοπεί στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού πλαισίου επιμορφωτικών δράσεων, οι οποίες θα προκύπτουν μετά από ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών και θα ανταποκρίνονται στους στόχους και τις προτεραιότητες της ΓΓΔΕ.
Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ εξειδικεύονται σε ζητήματα:
- Δημόσιου management, για τη βελτίωση της διοικητικής συμπεριφοράς, την απλούστευση διαδικασιών και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων,
- Οικονομικά, με έμφαση στη διαχείριση δημοσίων εσόδων, αλλά και σε μεθόδους εντοπισμού και αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής και δασμοδιαφυγής,
- Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, με την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, την προώθηση της ηλεκτρονικής οργάνωσης και αυτοματοποίησης γραφείου.
Ιδιαίτερη κατηγορία, στο πλαίσιο του μνημονίου, αποτελούν τα προγράμματα σε βέλτιστες πρακτικές διεθνούς επιπέδου με τη συνεργασία ευρωπαϊκών φορέων, ομόλογων uπουργείων και Σχολών Επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων, ιδιαίτερα της οικονομικής διοίκησης κ.ά.
Επίσης, η συνεργασία περιλαμβάνει την υλοποίηση «εναλλακτικών» εκπαιδευτικών δράσεων, όπως εργαστήρια, ημερίδες, συνέδρια, συναντήσεις εργασίας κ.λπ., με στόχο τον εκσυγχρονισμό της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και την υποβοήθηση των υψηλόβαθμων στελεχών της στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχουν αναληφθεί.
Η τηλε-εκπαίδευση (e-learning) ενισχύεται, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο μερών, μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας που διαθέτει το ΕΚΔΔΑ. Τέλος, στο πλαίσιο της πολιτικής για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της Γενικής Γραμματείας, θα εξεταστεί με τη συνεργασία του ΕΚΔΔΑ ο σχεδιασμός της προαγωγικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στον τομέα του ελέγχου και είσπραξης δημοσίων εσόδων, κατά τρόπο που να διασφαλίζεται η διασύνδεση και συμπληρωματικότητα μεταξύ εκπαίδευσης και διοικητικής ικανότητας των στελεχών.