Οριστική λύση για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με νομοθετική ρύθμιση και μετά από συνάντηση και διάλογο με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους δήμους δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm»: «Η λύση που θα προτείνουμε θα είναι μετά από συζήτηση και διάλογο, πρώτα και κύρια με τους τοπικούς άρχοντες, με την περιφέρεια και τους δήμους. Το γραφείο μου συνεννοείται αν αυτή η συνάντηση θα γίνει αύριο ή μεθαύριο ή την Παρασκευή αλλά είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί κανένας υπουργός, κανείς δήμαρχος να πει «δώστε στον ΟΑΣΘ λεφτά για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα των εργαζόμενων χωρίς εγγυήσεις για το ελληνικό δημόσιο».
Ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η συνεργασία υπουργείου, δήμων και περιφέρειας, θα δώσει οριστική λύση στο «σκάνδαλο 60 χρόνων της σύμβασης του ΟΑΣΘ». «Εχετε ξαναδεί σε ιδιωτικό οργανισμό που μέρος των εργαζόμενων είναι και ιδιοκτήτες, που δίνει εκατομμύρια το Δημόσιο, να εμπεριέχεται σ΄αυτές τις επιδοτήσεις, το κέρδος των μετόχων; Γίνεται να έχουν πληρωθεί τα μερίσματα των μετόχων τον Ιούνιο και να χρωστούνται τα δεδουλευμένα;» αναρωτήθηκε ο υπουργός προσθέτοντας ότι ο οργανισμός, «από το 2009 έως σήμερα, έχει πάρει 1 δισ επιδοτήσεις, έχει δώσει τα μερίσματα στους μετόχους και χρωστάει παντού».
Όπως ανακοινώθηκε νωρίτερα το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών θα καταβάλει ένα μήνα δεδουλευμένων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αναζητώντας άμεση λύση, προκειμένου τα χρήματα να μην δεσμευτούν λόγω των φορολογικών και άλλων εκκρεμοτήτων του ΟΑΣΘ και να δοθούν στους εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ, θα κατατεθούν 2.000.000 εκ. ευρώ από το υπουργείο Παιδείας και 1.000.000 εκ. ευρώ από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Επίσης, δόθηκε εντολή στο ΣΕΕΥΜΕ, (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών), μετά την εκταμίευση του ποσού, να ελεχθεί, ότι όλα τα χρήματα κατατέθηκαν στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί το ποσό του δεύτερου μήνα δεδουλευμένων και να αποδοθούν στα αρμόδια υπουργεία οι μισθοδοσίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
Σε ότι αφορά, τα ” απαράδεκτα αιτήματα του ΟΑΣΘ για δήθεν οφειλές”, τα οποία αναφέρονται σε επιστολή απάντησης προς τον υπουργό Μεταφορών, το υπουργείο υποστηρίζει πως ο Οργανισμός διεκδικεί “χωρίς επαρκή τεκμηρίωση” το δημόσιο σχεδόν 134 εκατομμύρια ευρώ, “δείχνοντας και τον πραγματικό στόχο όσων διαδραματίζονται”.
Αναλυτικά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, διεκδικούν:
“Ποσό ύψους 17.734.901,62 εκ. ευρώ, από το Υπουργείο Παιδείας ‘Έρευνας και Θρησκευμάτων, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση
Ποσό ύψους 9.457.885,12 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση
Ποσό ύψους 3.367.847,93 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση
Ποσό ύψους 1.493.925,17 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση, ως εξόφληση για το 2014
Ποσό ύψους 17.198.657,71 εκ. ευρώ, με δικούς τους υπολογισμούς ως Φ.Π.Α.
Ποσό ύψους 50.000.000 εκ. ευρώ, πάντα χωρίς στοιχεία, για τη δήθεν ελεύθερη μετακίνηση ανέργων
Ποσό ύψους 15.655.952, 98 εκ. ευρώ, για το 2014, ως εκκρεμότητα της γνωστής διαδικασίας διαιτησίας του ΟΑΣΘ
Αναφέρει, επίσης, ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2017 οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο 19.079.520,19 εκ ευρώ.
Συνολικά διεκδικεί, με την ευκαιρία του προβλήματος καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων, 133.988.690,72 εκ. ευρώ”.
Σύμφωνα με την πάγια τακτική του ΟΑΣΘ, συνεχίζει η ανακοίνωση – απάντηση του ΥΠΟΜΕΔΙ, τα χρήματα αυτά θα διεκδικηθούν μέσω διαιτησίας, όπως γίνεται από το 1957, και θα τα πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Μας υπενθυμίζουν ότι μάς έστειλαν τον λογαριασμό μισθοδοσίας της Εθνικής Τράπεζας, για να καταβάλουμε εκεί ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ τα χρωστούμενα δεδουλευμένα του ΟΑΣΘ. Και όχι του υπουργείου.
Αρνείται να εκδώσει εγγυητική επιστολή, για να λάβει ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ όλα τα δεδουλευμένα.
Αρνείται να δώσει κατάσταση μισθοδοσίας για τον εκ των υστέρων έλεγχο, για τον ένα μήνα χρωστούμενων δεδουλευμένων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί και ο δεύτερος.
Σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση και τους ισχύοντες νόμους, οι προκαταβολικές μηνιαίες δόσεις χωρίς διασφαλίσεις είναι παράνομες. Το γνωρίζει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων.
Σημειώνουμε επίσης ότι στις μηνιαίες καταβολές του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ εμπεριέχεται το κέρδος των μετόχων.
Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και για τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΟΑΣΘ”.
Τέλος, το υπουργείο καλεί εντός της εβδομάδας (έπειτα από συνεννόηση εντός της ημέρας) τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δημάρχους του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις, στο πλαίσιο της νομιμότητας, για την επίλυση του προβλήματος μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων από τον ΟΑΣΘ καθώς και τις προτάσεις τους για την οριστική επίλυση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
“Ας πάρουν όλοι τις δικές τους ευθύνες για τη συνέχιση ή μη 60 χρόνων εκβιασμού του λαού της Θεσσαλονίκης και τη κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού” καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ.