Άρθρο Localit 01 Φεβρουαρίου, 2022

Το δίκτυο ποδηλατοδρόμων αναβαθμίζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης

Στην αναβάθμιση του δικτύου των ποδηλατόδρομων προχωρά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της πολιτικής του για ενίσχυση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και της μικροκινητότητας. Ήδη από σήμερα Τρίτη 1 Φεβρουαρίου αρχίζουν παρεμβάσεις στους ποδηλατόδρομους στη δυτική πλευρά της πόλης.

Συγκεκριμένα, ξεκινούν εργασίες για την κατασκευή ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης πλήρους διαχωρισμένου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία στις οδούς Κουντουριώτου, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως. Το έργο, που είναι προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται πλήρως από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει επίσης σε δεύτερη φάση την κατασκευή ποδηλατόδρομου 1,3 χλμ στην οδό Παπάφη από το ύψος της οδού Κλεάνθους έως την οδό Καυτανζόγλου.

Αξιολόγηση για τους πιλοτικούς ποδηλατόδρομους

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, κάνοντας χρήση του νομοθετικού πλαισίου λόγω πανδημίας για τις πιλοτικές υποδομές, παρέδωσε τον Ιούλιο του 2020  προς χρήση δύο αποκλειστικές λωρίδες ποδηλάτων μίας κατεύθυνσης, παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία (cycle lane), επί της οδού Κωνσταντίνου Καραμανλή. Ταυτόχρονα ο Δήμος προχώρησε σε προσωρινή μετατόπιση της χάραξης του υφισταμένου ποδηλατόδομου διπλής κατεύθυνσης στην παλιά παραλία, παράλληλα με τη μόνιμη χάραξη, με σκοπό την απελευθέρωση χώρου στο πεζοδρόμιο και τη διάθεσή του στην κίνηση των πεζών, ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα συνωστισμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών οι υποδομές αυτές αξιολογήθηκαν ως προς το επίπεδο χρήσης τους και λειτουργίας.

Σε ό,τι αφορά τον προσωρινό ποδηλατόδρομο της Κωνσταντίνου Καραμανλή καταδείχθηκαν μικρά επίπεδα χρήσης παρά τις προωθητικές ενέργειες του Δήμου για τη χρήση του. Η χαμηλή ροή κινουμένων ποδηλάτων και ο μη πλήρης διαχωρισμός του προσωρινού ποδηλατόδρομου από τη γενική κυκλοφορία οδήγησαν σε συχνές παραβιάσεις του από παράνομη στάθμευση. Η αύξηση της κυκλοφορίας στη νέα κανονικότητα  μετά το lockdown σε όλους τους βασικούς άξονες της πόλης -και στην Κωνσταντίνου Καραμανλή- σε συνδυασμό με τη χαμηλή χρήση του ποδηλατόδρομου επέτεινε τη μη ισόρροπη λειτουργία του.

Αντιθέτως ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης είχε σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας του με παράλληλη διευκόλυνση στην κίνηση των πεζών, που έχουν στη διάθεσή τους υπερδιπλάσιο χώρο.

Στο πλαίσιο των παραπάνω θα υπάρξει εισήγηση προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για την αναστολή λειτουργίας του πιλοτικού ποδηλατόδρομου στην Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Την ίδια ώρα ο Δήμος Θεσσαλονίκης συνεχίζει: α) τις ενέργειες για την αναίρεση των συνθηκών που οδήγησαν στη μη εμφάνιση της ζήτησης ποδηλάτων και β) την πολιτική του για αύξηση των υποδομών ποδηλατοδρόμων, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη στο πλαίσιο εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Βιώσιμες Πόλεις 21 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η Τήλος έγινε σύμβολο βιωσιμότητας για ολόκληρη την Ευρώπη

Η Τήλος, το μικρό διαμάντι του Αιγαίου, κατάφερε αυτό που για πολλούς φάνταζε ακατόρθωτο: έγινε…

Βιώσιμες Πόλεις 20 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Αθηναίων: Αναβάθμιση φωτισμού στην πλατεία Κουμουνδούρου και το πάρκο «Βασίλης Αυλωνίτης» στη Ριζούπολη

Ο δήμος Αθηναίων ολοκλήρωσε μια σημαντική παρέμβαση για τη βελτίωση του αστικού φωτισμού σε δύο…

Βιώσιμες Πόλεις 18 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ανακύκλωση ρούχων και υποδημάτων στον Δήμο Γρεβενών

Είκοσι μωβ κάδους για τη συλλογή ενδυμάτων και υποδημάτων, τοποθέτησε σε επιλεγμένα σημεία της πόλης…