Άρθρο Localit 01 Φεβρουαρίου, 2022

Το δίκτυο ποδηλατοδρόμων αναβαθμίζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης

Στην αναβάθμιση του δικτύου των ποδηλατόδρομων προχωρά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της πολιτικής του για ενίσχυση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και της μικροκινητότητας. Ήδη από σήμερα Τρίτη 1 Φεβρουαρίου αρχίζουν παρεμβάσεις στους ποδηλατόδρομους στη δυτική πλευρά της πόλης.

Συγκεκριμένα, ξεκινούν εργασίες για την κατασκευή ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης πλήρους διαχωρισμένου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία στις οδούς Κουντουριώτου, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως. Το έργο, που είναι προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται πλήρως από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει επίσης σε δεύτερη φάση την κατασκευή ποδηλατόδρομου 1,3 χλμ στην οδό Παπάφη από το ύψος της οδού Κλεάνθους έως την οδό Καυτανζόγλου.

Αξιολόγηση για τους πιλοτικούς ποδηλατόδρομους

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, κάνοντας χρήση του νομοθετικού πλαισίου λόγω πανδημίας για τις πιλοτικές υποδομές, παρέδωσε τον Ιούλιο του 2020  προς χρήση δύο αποκλειστικές λωρίδες ποδηλάτων μίας κατεύθυνσης, παράλληλης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία (cycle lane), επί της οδού Κωνσταντίνου Καραμανλή. Ταυτόχρονα ο Δήμος προχώρησε σε προσωρινή μετατόπιση της χάραξης του υφισταμένου ποδηλατόδομου διπλής κατεύθυνσης στην παλιά παραλία, παράλληλα με τη μόνιμη χάραξη, με σκοπό την απελευθέρωση χώρου στο πεζοδρόμιο και τη διάθεσή του στην κίνηση των πεζών, ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα συνωστισμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών οι υποδομές αυτές αξιολογήθηκαν ως προς το επίπεδο χρήσης τους και λειτουργίας.

Σε ό,τι αφορά τον προσωρινό ποδηλατόδρομο της Κωνσταντίνου Καραμανλή καταδείχθηκαν μικρά επίπεδα χρήσης παρά τις προωθητικές ενέργειες του Δήμου για τη χρήση του. Η χαμηλή ροή κινουμένων ποδηλάτων και ο μη πλήρης διαχωρισμός του προσωρινού ποδηλατόδρομου από τη γενική κυκλοφορία οδήγησαν σε συχνές παραβιάσεις του από παράνομη στάθμευση. Η αύξηση της κυκλοφορίας στη νέα κανονικότητα  μετά το lockdown σε όλους τους βασικούς άξονες της πόλης -και στην Κωνσταντίνου Καραμανλή- σε συνδυασμό με τη χαμηλή χρήση του ποδηλατόδρομου επέτεινε τη μη ισόρροπη λειτουργία του.

Αντιθέτως ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης είχε σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας του με παράλληλη διευκόλυνση στην κίνηση των πεζών, που έχουν στη διάθεσή τους υπερδιπλάσιο χώρο.

Στο πλαίσιο των παραπάνω θα υπάρξει εισήγηση προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για την αναστολή λειτουργίας του πιλοτικού ποδηλατόδρομου στην Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Την ίδια ώρα ο Δήμος Θεσσαλονίκης συνεχίζει: α) τις ενέργειες για την αναίρεση των συνθηκών που οδήγησαν στη μη εμφάνιση της ζήτησης ποδηλάτων και β) την πολιτική του για αύξηση των υποδομών ποδηλατοδρόμων, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη στο πλαίσιο εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Βιώσιμες Πόλεις 31 Οκτωβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο δήμος Ιωαννιτών αναθεώρησε το πρόγραμμα ΒΑΑ συνολικού προϋπολογισμού 63 εκ. ευρώ

Την αναθεώρηση του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) του δήμου Ιωαννιτών ενέκρινε χθες το δημοτικό…

Βιώσιμες Πόλεις 25 Οκτωβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Δες το αλλιώς»: Νέο πιλοτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης βιοαποβλήτων στον Δήμο Πειραιά

«Δες το αλλιώς» τιτλοφορείται το νέο πιλοτικό πρόγραμμα χωριστής συλλογής και διαχείρισης βιοαποβλήτων, που υλοποιεί…

Βιώσιμες Πόλεις 18 Οκτωβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στρατηγικό σχέδιο, πρόσθετα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και διαχωρισμό αρμοδιοτήτων ζητούν οι παρακηφίσιοι δήμοι

Με τη συμμετοχή όλων των παρακηφίσιων δήμων και της Περιφέρειας Αττικής  και χωρίς την παρουσία…