Άρθρο Localit 03 Απριλίου, 2018

Το 1ο Βραβείο στη Δημ. Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας για τις «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες»

Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας απονεμήθηκε το φετινό βραβείο για την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε παιδιά και νέους, του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, για το πρόγραμμα της «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες».

Πρόκειται για ένα βραβείο που απονέμεται σε σχολείο, βιβλιοθήκη ή άλλο φορέα, καθώς και σε φυσικό πρόσωπο που εκπονούν και υλοποιούν ανάλογα προγράμματα.

Η απονομή του βραβείου, το οποίο αθλοθετείται από τις εκδόσεις Πατάκη, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 30 Μαρτίου  στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την ετήσια γιορτή για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στον Πολυχώρο του Συλλόγου “Οι Φίλοι της Μουσικής” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μέσα σ’ ένα κλίμα συγκίνησης.

Το βραβείο παρέλαβαν ο δήμαρχος Εορδαίας Σάββας Ζαμανίδης και η υπεύθυνη της Δ.Β.Π. και του προγράμματος Σοφία Καλμανίδου. Την αποστολή συνόδευσαν η πρόεδρος του ΚΟΙΠΠΑΠ Μαρία Κύρκα,  εθελοντές της ομάδας και παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Οι «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες» της Δ.Β.Π.

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας ξεκίνησε τη διαμόρφωση του προγράμματος «Φιλαναγνωστικές Χειραψίες» προκειμένου να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία των παιδιών της περιοχής, επιλέγοντας ως βασικό μοχλό ανάπτυξης του τη “Δημιουργική Γραφή”.

Οι στόχοι που τέθηκαν από την αρχή ήταν:

  • η καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης
  • η άσκηση δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης
  • η καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων
  • η ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
  • η άσκηση σε τεχνικές γραφής
  • η ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας
  • η ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
  • η εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων
  • η δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, και
  • η δημιουργία «κοινότητας αναγνωστών».

Έτσι δημιουργήθηκαν και τα ανάλογα εργαστήρια, όπως:

  • της δημιουργικής γραφής,
  • της αφήγησης,
  • της πολυφωνικής ανάγνωσης,
  • της βιβλιοδεσίας, και
  • της κατασκευής παιχνιδιών.

Όπως σημειώνεται η  επιτυχία του προγράμματος φαίνεται και από τον αριθμό των παιδιών που συμμετείχαν καθώς στα εργαστήρια που πραγματοποιούνταν σε εβδομαδιαία βάση στο χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης συμμετείχαν 80 μαθητές, από την πρώτη έως και την έκτη τάξη του Δημοτικού.

Παράλληλα μαθητές νηπιαγωγείων και τάξεις Δημοτικών σχολείων  επισκέφθηκαν τη ΔΒΠ, παρακολούθησαν τη δημιουργική φόρμα φιλαναγνωσίας, παρέλαβαν τη βαλίτσα ιστοριών και συνέχισαν να δουλεύουν δημιουργικά και να παράγουν ιστορίες στις σχολικές τάξεις.

 

ΔΗΜΟΙ - ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρουν 13 Ιουνίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κώστας Τσιάρας: Τα τρία στάδια της εθνικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στον πρωτογενή τομέα

Στα στάδια που αναπτύσσεται η εθνική στρατηγική  για την ολιστική διαχείριση των υδάτων και την…

Μη κατηγοριοποιημένο 13 Ιουνίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πίνδος – Τρόοδος: Γέφυρες συνεργασίας για την αναγέννηση των ορεινών περιοχών της Μεσογείου

Περιοδεία του MountMed στην Πίνδο για τη διαμόρφωση κοινού προγράμματος δράσης Σε πνεύμα συνέχειας, αμοιβαιότητας…

Ενδιαφέρουν 13 Ιουνίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γ. Κεφαλογιάννης: Δεν θα δοθεί περαιτέρω παράταση για τον καθαρισμό των οικοπέδων

Από 16 Ιουνίου ξεκινούν συστηματικοί έλεγχοι «Δεν πρόκειται να δοθεί καμία περαιτέρω παράταση για τον…