Πάνω από 300.000 πολίτες αναμένεται να εξυπηρετήσει η επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου έως το Λαύριο. Ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης υποστήριξε πως το υπουργείο εξετάζει την επέκταση του προαστιακού έως το Λαύριο, γεγονός που σημαίνει ότι το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς θα συνδέει την Αθήνα και το Κιάτο με το Αεροδρόμιο και το λιμάνι του Λαυρίου.
«Πρόθεση του υπουργείου είναι από εδώ και πέρα να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση των προμελετών και να εντάξουμε το σχέδιο της επέκτασης του προαστιακού στη χρηματοδότηση από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα», τόνισε ο Μάκης Βορίδης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση και εκτίμησε ότι εντός των προσεχών έξι μηνών μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί οι προμελέτες.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η προτεινόμενη γραμμή θα φτάνει από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Κερατέα, ακολουθώντας την ιστορική χάραξη του τρένου της Λαυρεωτικής. Στη συνέχεια θα συνεχίζει σε νέα χάραξη με κατεύθυνση νοτιοανατολικά, όπου, αφού θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ. στα Βίλια (παρακάμπτοντας τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού) και θα διασχίζει το Μαρκόπουλο, θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.
Η σχετική προμελέτη προβλέπει την δημιουργία δυο σταθμών σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα, και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι, Θορικό και Λαύριο.
Η νέα γραμμή αναμένεται να έχει μήκος 31 χλμ., με την ταχύτητα των συρμών να φθάνει τα 120 χλμ./ώρα.