Άρθρο Localit 31 Οκτωβρίου, 2022

Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη

Η Βαρκελώνη θεωρείται υπόδειγμα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης. Ο λόγος είναι η πρωτοβουλία «νησίδες πρασίνου» (superilles) στο πλαίσιο της οποίας λωρίδες κεντρικών δρόμων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αστική συγκοινωνία και τα ποδήλατα, ενώ η ταχύτητα των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 10 χλμ. Ο επικεφαλής πολεοδόμος της καταλανικής πρωτεύουσας Χαβιέ Ματίλα εξηγεί στο μικρόφωνο της γερμανικής ραδιοφωνίας:

«Στόχος της πρωτοβουλίας superilles είναι να καθορίσει ποιες αρτηρίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συγκοινωνία στην πόλη. Σε αυτές προτεραιότητα έχουν τα μέσα συγκοινωνίας και τα ποδήλατα. Παράλληλα ένας στους τρεις δρόμους μετατρέπεται στην ουσία σε πεζόδρομο. Στην συνοικία Σαντ Άντονι, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι δημόσιοι χώροι για τους πολίτες».

Κερδισμένο και το λιανικό εμπόριο

Οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα. Στους δρόμους χωρίς οχήματα ο δήμος έχει τοποθετήσει παγκάκια, τραπέζια και έχει φυτέψει δέντρα. Οι κάτοικοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις παρεμβάσεις: «Μας αρέσει πολύ», λέει μια περίοικος, ενώ μια άλλη συμπληρώνει: «Τα παιδιά μας παίζουν χωρίς να φοβούνται πια τα αυτοκίνητα. Παλιά οι δρόμοι αυτοί ήταν γεμάτοι οχήματα».

Οι δημοτικές αρχές της Βαρκελώνης δηλώνουν ικανοποιημένες από την πρωτότυπη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει και μεταμορφώνει την πόλη. Αρχικά ωστόσο υπήρχαν αντιστάσεις στην μετατροπή κεντρικών αρτηριών σε πεζόδρομους. Το λιανικό εμπόριο ανησυχούσε για περιορισμό του τζίρου, επειδή οι καταναλωτές δεν είχαν πια πρόσβαση στα καταστήματα με το αυτοκίνητο. Τελικά όμως αυτό δεν συνέβη, λέει ο Ζορντί Αρίας, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της συνοικίας Σαντ Άντονι: «Το εμπόριο βγήκε κερδισμένο από τις παρεμβάσεις, διότι πλέον υπάρχει περισσότερη ζωή και περνάει πιο πολύς κόσμος από τα καταστήματά μας. Φυσικά υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, μιας και οι παραδόσεις γίνονται δυσκολότερα από ότι παλιά. Βρισκόμαστε ωστόσο σε περίοδο προσαρμογής».

Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη. Μέχρι το 2030 φιλοδοξεί να ολοκληρωθούν 21 «πράσινες» αρτηρίες και να δημιουργηθούν 21 νέες πλατείες.

dw.com

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Βιώσιμες Πόλεις 19 Μαΐου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Κατερίνης: Υπογραφή σύμβασης για την ανάπλαση κεντρικού πεζόδρομου Μ. Αλεξάνδρου και πλατείας Ελευθερίας

Υπεγράφη η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου Κατερίνης και της «Πιερικής Αναπτυξιακής Α.Ε. Ο.Τ.Α.» η…

Βιώσιμες Πόλεις 14 Μαΐου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στην τελική ευθεία η βιοκλιματική, «έξυπνη» ανάπλαση του εμπορικού κέντρου Χαλανδρίου

Εντός της χρονιάς αναμένεται, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, η ολοκλήρωση της βιοκλιματικής, «έξυπνης» ανάπλασης του εμπορικού…

Βιώσιμες Πόλεις 29 Απριλίου, 2025
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το Πέραμα εκπέμπει SOS!», Δήμος και οι κάτοικοι προχωρούν αύριο σε αποκλεισμό της πόλης

Με το σύνθημα «Οξυγόνο Τώρα! Το Πέραμα εκπέμπει SOS!» οι κάτοικοι του Περάματος, το δημοτικό…