Τα περίπτερα, ως σημεία πώλησης εφημερίδων είναι ένα εμβληματικό στοιχείο στους δρόμους του Παρισιού από τα μέσα του 19ου αιώνα , όταν ο βαρόνος Haussmann έκανε τη διάσημη αστική ανάπλαση της γαλλικής πρωτεύουσας. Δεν έμειναν πάντα ίδια στο σχεδιασμό, αλλά ήταν πάντα εκεί για να καλύψουν τη ζήτηση για εφημερίδα, περιοδικό ή καρτ ποστάλ. Ωστόσο, εδώ και πολλά χρόνια μειώνονται σταθερά οι πωλήσεις τους και το μέλλον τους προβλέπεται ζοφερό.
Ωστόσο ο δήμος του Παρισιού εκμεταλλευόμενος τους Ολυμπιακούς Αγώνες αποφάσισε να παρέμβει αλλάζοντας τον χαρακτήρα τους. Το σχέδιο προβλέπει τη σταδιακή μετατροπή τους από σημεία πώλησης εφημερίδων και περιοδικών σε σημεία παροχής ποικίλων άλλων υπηρεσιών, όπως παροχής τουριστικών πληροφοριών, ταχυδρομικών υπηρεσιών ή και πώλησης τοπικών προϊόντων.
Μίνι σημεία τουριστικών πληροφοριών
Το Παρίσι είναι ένα από τα παγκόσμια κέντρα της τουριστικής βιομηχανίας, δέχεται δεκάδες εκατομμύρια επισκεπτών κάθε χρόνο από όλον τον κόσμο, εντούτοις, όταν χρειαστούν χρήσιμες συμβουλές ή πληροφορίες, σπάνια βρίσκει κοντά του γραφείο βοήθειας και πληροφόρησης.
Για το σκοπό αυτό, σε συνεργασία με το τουριστικό γραφείο «Paris Je t’aime», τριάντα χειριστές περιπτέρων έχουν εκπαιδευτεί για να παρέχουν χρήσιμες και χρηστικές πληροφορίες στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Εάν αυτό το εγχείρημα αξιολογηθεί με θετικό πρόσημο, τότε αυτή η πρωτοβουλία θα μπορούσε να επεκταθεί και να καλύψει περισσότερα ή ακόμη και όλα τα περίπτερα της πόλης, με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο μίνι τουριστικών σημείων πληροφόρησης.
Ένας άλλος τρόπος «αναγέννησης» των περιπτέρων, που επίσης συνδέεται με τον τουρισμό είναι να μετατραπούν σε μικρά καταστήματα δώρων, πουλώντας όμως μόνο προϊόντα που θα φέρουν την ετικέτα «Made in Paris (Fabriqué à Paris)», η οποία καθιερώθηκε από το Δήμο Παρισιού το 2017 ως τρόπος προώθησης της τοπικής οικονομίας και πιο συγκεκριμένα του κλάδου που βασίζεται στις δεξιότητες των τοπικών τεχνιτών και σχεδιαστών .
Τέλος, το Παρίσι στοχεύει επίσης να μετατρέψει τα περίπτερα σε πολλά καταστήματα ταχυδρομικών υπηρεσιών, κάτι που θα είναι επίσης χρήσιμο στους κατοίκους της γειτονιάς και όχι μόνο στους τουρίστες.
Η πιλοτική εφαρμογή αυτής της πρωτοβουλίας θα ξεκινήσει το 2025 με 50 κιόσκια που θα συμμετέχουν.