Άρθρο Localit 20 Ιανουαρίου, 2025

Νέος κανονισμός για ασφαλή κινητικότητα των πεζών και την κυκλοφορία των οχημάτων από τον δήμο Βαρκελώνης

Στόχος για το 2050 είναι το “Όραμα 0” : μηδέν θάνατοι και μηδέν σοβαροί τραυματισμοί με μακροπρόθεσμες συνέπειες

Αυστηρά πρόστιμα για τους παραβάτες του Κανονισμού

Όλοι έχουν το δικαίωμα να κινούνται μέσα στον αστικό ιστό με ασφάλεια. Ωστόσο, σχεδόν το 90% των ανθρώπων που τραυματίζεται σε τροχαία, ανήκουν στις πιο ευάλωτες ομάδες, δηλαδή στους ποδηλάτες, σε όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρικά σκούτερ και φυσικά τους πεζούς.
Για να αντιμετωπίσει την ιδιαίτερη αυτή κατάσταση η πόλη της Βαρκελώνης έθεσε τον εξής στόχο με χρονοδιάγραμμα εφαρμογής το 2050: Vision 0 – μηδενικοί θάνατοι και μηδενικά ατυχήματα, με μακροπρόθεσμες συνέπειες.
Πιο συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε, με τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των αρμοδίων φορέων, ο νέος Κανονισμός για τους Πεζούς και την Κυκλοφορία των Οχημάτων (OCVV), που αφορά στις μετακινήσεις στην πόλη της Βαρκελώνης.

Ο κανονισμός εστιάζει στην ελεύθερη και αποκλειστική χρήση των πεζοδρομίων από τους πεζούς, ρυθμίζει τη χρήση άλλων μορφών μετακίνησης στην πόλη (ποδήλατα, ηλεκτρικά σκούτερ), ενώ παράλληλα προωθεί τη χρήση βιώσιμων μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο κανονισμός θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Φεβρουαρίου και οι αρχές έχουν ήδη αρχίσει τη σχετική καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών, φιλοδοξώντας να καταστήσουν τους δρόμους της πόλης φιλικότερους και ασφαλέστερους για όλους.
Ηλεκτρικά σκούτερ, ποδήλατα και λοιπά οχήματα προσωπικής χρήσης.
Ενδεικτικά παραδείγματα του κανονισμού:

Για χρήση ηλεκτρικών σκούτερ

Η χρήση ηλεκτρικών σκούτερ επιτρέπεται στους ποδηλατοδρόμους και τους δρόμους, με ανώτερο όριο ταχύτητας τα 30χλμ την ώρα, η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική, ενώ απαγορεύεται αυστηρά η μεταφορά επιβατών και η χρήση σε άτομα κάτω των 16 ετών.

Για χρήση ποδηλάτων

Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση ποδηλάτων σε πεζοδρόμια, με την εξαίρεση συγκεκριμένων περιπτώσεων (οι ποδηλάτες είναι κάτω των 12 ετών και συνοδεύονται από ενήλικες, ή ενήλικες ποδηλάτες μεταφέρουν ανήλικούς σε δρόμους όπου δεν υπάρχει διαθέσιμος ποδηλατοδρόμος).
Απαγορεύεται ρητά η στάθμευση των ποδηλάτων και των ηλεκτρονικών σκούτερ σε δέντρα, παγκάκια, κάδους απορριμμάτων κτλ, ενώ οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να αποβιβάζονται από τα προσωπικά τους οχήματα σε περίπτωση που κινούνται σε περιοχή με μεγάλο αριθμό πεζών.

Αυστηρά πρόστιμα

Τα πρόστιμα για τις σχετικές παραβάσεις κυμαίνονται από 100€ – 500€.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την πρωτοβουλία της πόλης της Βαρκελώνης μπορείτε να αναζητήσετε στον επίσημο ιστότοπο https://www.barcelona.cat/mobilitat/en/safe-mobility

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Βιώσιμες Πόλεις 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ιωάννινα: Ένα βήμα πιο κοντά στην “αναγέννηση” της  περιοχής της Αγίας Μαρίνας

Τους όρους του Δημόσιου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών, για την ολική ανάπλαση της περιοχής της Αγίας…

Βιώσιμες Πόλεις 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
“AntiparosCircularBusiness”- Κυκλική οικονομία στην πράξη

Καρπούς αποδίδει η δράση “AntiparosCircularBusiness”, που υλοποιείται στο νησί  και η οποία εφαρμόζει τις αρχές…

Βιώσιμες Πόλεις 16 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Χερσόνησος: Κατ’ αρχήν συμφωνία Δήμου-ξενοδόχων για ολοκληρωμένο σύστημα αυτοδιαχείρισης απορριμμάτων το 2025

Στην κατ’ αρχήν συμφωνία, ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες του Δήμου Χερσονήσου θα προχωρήσουν σε ένα…