Άρθρο Localit 06 Νοεμβρίου, 2023

Δήμος Καλαμαριάς: Ξεκινά η υλοποίηση του έργου βιοκλιματικής ανάπλασης και βιώσιμης κινητικότητας Κηφισιάς-Βότση

Εργολάβο έχει πλέον και το μεγάλο έργο της Βιοκλιματικής Ανάπλασης και Βιώσιμης Κινητικότητας Κηφισιάς-Βότση στο δήμο Καλαμαριάς, καθώς η Αναπτυξιακή Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης ανέδειξε τον ανάδοχο που θα αναλάβει την υλοποίηση του μεγάλου έργο της και σύντομα αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση και θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου.

«Άλλο ένα έργο, το οποίο αμφισβητήθηκε, είναι σε τροχιά υλοποίησης και είμαι χαρούμενος, γιατί αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε η διοίκηση των υποσχέσεων, αλλά η διοίκηση των έργων», δήλωσε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. και ειδικότερα από το Ε.Τ.Π.Α. (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).Ο προϋπολογισμός ένταξης: 10.021.935,43 ευρώ ενώ η προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός 26 μηνών από την έναρξή του.

Το έργο αφορά στην βιοκλιματική αναβάθμιση και την βιώσιμη κινητικότητα του δικτύου οδών και των κοινοχρήστων χώρων, των πολεοδομικών ενοτήτων 14 και 15 (Κηφισιάς και Βότση) του Δήμου Καλαμαριάς. Το συνολικό μήκος του δικτύου των οδών είναι 5.850 μ. και οι επιφάνειες προς διαμόρφωση 27.000 m2 περίπου.

Το δίκτυο των οδών και οι κοινόχρηστοι – κοινωφελείς χώροι που αποτελούν αντικείμενο των επεμβάσεων είναι:

Π.Ε.14-Κηφισιά:

Οδοί: Ιπποκράτους, Ιουστινιανού, τμήμα της Παπαντωνίου, τμήμα της Σωκράτους, και η οδός Διός.

Κοινόχρηστοι χώροι: Ο.Τ.:2-261 (τμήμα)- πράσινο, επί της οδού Σωκράτους.

Επέκταση Κηφισιάς: Δίκτυο πεζοδρόμων αποτελούμενο από τις οδούς, Χριστοδουλίδη, Κολάρου, Βοζίκη, περιμετρική Ο.Τ.:2-473, Μαβίδη, Πανοπούλου και Ο.Τ.:2-473 (τμήμα)_πράσινο.

Π.Ε.15-Βότση:

Οδοί: Ερυθρού Σταυρού, τμήμα της Ζηργάνου, τμήμα της Καισαρείας, Ικονίου, Ιεροσολύμων, Μ. Αλεξάνδρου, Λασσάνη.

Κοινόχρηστοι χώροι: Ο.Τ.:2-467 και ο όμορος πεζόδρομος, Ο.Τ.:2-460 πράσινο (ως προς τον αστικό εξοπλισμό),  Ο.Τ.:2-473 (τμήμα) πράσινο στην επέκταση Κηφισιάς, συμβολή των οδών Ζηργάνου, Καραβαγγέλη, Ιωνίας, συμβολή των οδών Ζηργάνου, Λαοδικίας, Καισαρείας, Αλκυόνος.

Οδός Πρικλέους:

Είναι το όριο των δυο Π.Ε. και η μελετητική δραστηριότητα αφορά στο τμήμα από Ζηργάνου έως Ε. Αντίστασης, καθώς και τους κοινόχρηστους χώρους:Ο.Τ.:2-096 (τμήμα) – πάρκο, τη συμβολή των οδών Περικλέους, Ιεροσολύμων, Έκτορος και τη συμβολή των οδών Περικλέους, Ζηργάνου, Καππαδοκίας (τριγωνική νησίδα).

Με τις παρεμβάσεις βιοκλιματικής αναβάθμισης και βιώσιμης κινητικότητας συγκροτείται ένα δίκτυο κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων θέτοντας σε προτεραιότητα την κίνηση πρωτεύοντος των πεζών και έπειτα των ποδηλάτων. Ταυτόχρονα ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων θα υλοποιηθεί με κριτήριο την άνεση, που είναι μια εξειδικευμένη μορφή αστικού σχεδιασμού που στοχεύει στην επίτευξη καλύτερων θερμικών, οπτικών και ακουστικών συνθηκών στο περιβάλλον της σύγχρονης πόλης εστιάζοντας στις φυσικές ιδιότητες της μικρο-κλίμακας των χώρων αυτών. Ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων εμβαθύνει στην συσχέτιση των κοινωνικών εμπειριών στη σύγχρονη αστική ζωή με τις φυσικές ιδιότητες που χαρακτηρίζουν έναν αστικό ανοιχτό χώρο.

Τα αναμενόμενα οφέλη για τις πολεοδομικές ενότητες είναι:

  • η δημιουργία της «πράσινης διαδρομής» που στοχεύει
  • η δικτύωση των υπαίθριων χώρων και η ενοποίηση του συνόλου, μέσω παρεμβάσεων βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, εξασφαλίζοντας κοινό και αναγνωρίσιμο ύφος,
  • η δημιουργία ποιοτικού και αναβαθμισμένου χώρου, που θα κατοχυρώνει την απρόσκοπτη και ασφαλή πρόσβαση και χρήση των ευαίσθητων ομάδων, όπως τα άτομα με κινητικά προβλήματα, προβλήματα όρασης, άτομα με καρότσια, οι μητέρες με παιδικά καρότσια και οπωσδήποτε οι μαθητές,
  • η εξασφάλιση συνθηκών θερμικής, οπτικής και ακουστικής άνεσης στον υπαίθριο χώρο, εφαρμόζοντας όλους τους κατάλληλους χειρισμούς, όπως ενδεικτικά αναφέρεται η εισαγωγή φυτών με διαφορετικά χαρακτηριστικά, η παροχή επαρκούς σκιασμού κ.λπ.,
  • η δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών μικροκλίματος, κατόπιν διενέργειας προσομοίωσης της υφιστάμενης κατάστασης, ελέγχου αντίστοιχων προσομοιώσεων της πρότασης ώστε να επιλεγεί η βέλτιστη λύση, αναπτύσσοντας τις κατάλληλες μεθόδους όπως ενδεικτικά αναφέρεται η επέκταση και ανασχεδιασμός της βλάστησης και του υδάτινου στοιχείου, κατάλληλες διατάξεις ανεμοπροστασίας κ.λπ.,
  • η χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον που θα πρέπει να υπακούν σε βασικές οικολογικές αρχές, γενικότερα υλικά που πέραν των θερμοφυσικών ιδιοτήτων τους, να επιλεχθούν βάση κριτηρίων εκπομπής ρύπων, διάρκειας ζωής και μειωμένων αναγκών σε συντήρηση κ.λπ., συμβάλλοντας με θετικό τρόπο στο μικροκλίμα της περιοχής,
  • η προσέγγιση επιλογής της φύτευσης, οι ποσότητες και η χωροθέτηση να ληφθούν κυρίως με βάση κριτήρια εναρμόνισης με το υπάρχον τοπίο και τον ανασχεδιασμό του με βάση τις αρχές της αειφορίας,
  • βιώσιμη κινητικότητα και βέλτιστη κυκλοφοριακή οργάνωση, κατόπιν διενέργειας ερευνών-μετρήσεων πεδίου, διερευνώντας όλες τις μεθόδους και αναπτύσσοντας τις κατάλληλες όπως ενδεικτικά αναφέρονται: αλλαγές στην υψομετρική διαμόρφωση της οδού, αλλαγές στην επιφάνεια της οδού, κυκλικοί κόμβοι, επίπλωση της οδού κ.λπ.,
  • νυκτερινός αστικός φωτισμός εξοικονόμησης ενέργειας, με τέτοια πυκνότητα και ένταση ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των χρηστών. Πρόβλεψη για φωτιστικά σήματα με αυτόνομη φωτοβολταϊκή κυψέλη σε θεματικούς χώρους, γενικότερα ο κατάλληλος φωτισμός για κεντρικό άξονα δρόμου, κατασκευών, κήπων, κυκλικών κόμβων κ.λπ., συμβατός με το στόχους της ανάπλασης,
  • σημεία με στοιχεία νερού-δροσισμού, στέγαστρα, πέργκολες, στάσεις δροσιάς, καθιστικά, βιοκλιματικός εξοπλισμός, σχάρες δένδρων, κήποι κ.λπ.,
  • συμμετοχικές διαδικασίες-ευαισθητοποίηση των πολιτών για τις επικείμενες αλλαγές, τις βιοκλιματικές παρεμβάσεις και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Ο ωφελούμενος πληθυσμός των πολεοδομικών ενοτήτων, βάση της αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.) του Δήμου Καλαμαριάς είναι: 11000, όμως ο γενικότερος ωφελούμενος πληθυσμός θα είναι μεγαλύτερος των 20000 δεδομένης (α) αύξησης της επισκεψιμότητας από όμορες πολεοδομικές ενότητες του Δήμου Καλαμαριάς, αλλά και όμορων Δήμων, (β) των μετακινήσεων μαθητών και εκπαιδευτικών προς τα σχολικά συγκροτήματα από άλλα σημεία της πόλης, (γ) εργαζομένων κατ’ αντίστοιχο τρόπο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Βιώσιμες Πόλεις 26 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Συσκευασίες φυτοφαρμάκων συλλέγει ο Δήμος Θέρμης

Τη δυνατότητα ειδικής διαχείρισης κενών ρυπασμένων συσκευασιών φυτοπροστατευτικών προϊόντων συσκευασιών, προσφέρει ο Δήμος Θέρμης στο…

Βιώσιμες Πόλεις 24 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Βριλήσσια: Νέες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζει ο Δήμος Βριλησσίων, το έργο αποκατάστασης και συντήρησης ραμπών ΑμεΑ, με…

Βιώσιμες Πόλεις 19 Απριλίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρόγραμμα ανακύκλωσης μαγειρικών ελαίων στον Δήμο Κιλκίς

Στον Δήμο Κιλκίς, ξεκινά το πρόγραμμα για τη  συλλογή χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων με σκοπό την…