Άρθρο Localit 10 Φεβρουαρίου, 2023

Ουσιαστική μείωση των διοδίων της Γέρυφας Ρίου – Αντίρριου ζητούν 11 δήμαρχοι της περιοχής

Συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή ζήτησαν έντεκα δήμαρχοι της Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Φωκίδας, για το θέμα της αύξησης των ήδη υπέρογκων  διοδίων της Γέφυρας Ρίου-Αντίρριου και αίτημα την ουσιαστική μείωση του κόστους για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα σε σταθερή βάση.

Ειδικότερα οι δήμαρχοι Αγρινίου, Αιγιαλείας, Ακτίου –Βόνιτσας,Αμφιλοχίας, Δωρίδος, Θέρμου, Καλαβρύτων Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Ξηρομέρου και Πατρέων σε ψήφισμά τους αναφέρουν πως παρά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γ. Καραγιάννη, ότι η εταιρεία θα προβεί σε ακύρωση της αύξησης κατά 22% του κόστους διέλευσης για τους συνδρομητές e-pass, στην ουσία, ο τρόπος με τον οποίο η Γέφυρα θα προβαίνει στις χρεώσεις του νέου προγράμματος ανά διέλευση, όχι μόνο δεν το καθιστά  φθηνότερο από το αντίστοιχο e-pass του 2022, αλλά επί της ουσίας θα είναι ακριβότερο. Επιπλέον, η εταιρεία αναγκάζει τους εργαζόμενους να προκαταβάλλουν ένα μεγάλο μέρος του μηνιαίου κόστους του προγράμματος, ασχέτως εάν θα πραγματοποιήσουν ή όχι όλες τις διελεύσεις.

«Συνεπώς, υπογραμμίζουν οι δήμαρχοι, επιβάλλεται να υπάρξει ουσιαστική μείωση του κόστους για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα σε σταθερή βάση, χωρίς τους περιορισμούς των διάφορων e-pass, καθώς επίσης επιβάλλεται να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την εν λόγω γέφυρα, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο».

Συγκεκριμένα ζητούν «να μειωθεί για το σύνολο των διερχόμενων από αυτή και ειδικά γι’ αυτούς που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συνεχή χρήση της γέφυρας για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους, να διαμορφωθεί στα τρία (3) ευρώ ανά διέλευση».

Αναλυτικά το ψήφισμα των δημάρχων:

Κύριε Υπουργέ,

«Σε πρόσφατη απόφαση της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τη λειτουργία της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου «Χαρίλαος Τρικούπης», αναφέρεται  αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου του 2023.

Παρά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη, ότι η εταιρεία θα προβεί σε ακύρωση της αύξησης κατά 22% του κόστους διέλευσης για τους συνδρομητές e-pass, στην ουσία, ο τρόπος με τον οποίο η Γέφυρα θα προβαίνει στις χρεώσεις του νέου προγράμματος ανά διέλευση, όχι μόνο δεν το καθιστά  φθηνότερο από το αντίστοιχο e-pass του 2022, αλλά επί της ουσίας θα είναι ακριβότερο. Επιπλέον, η εταιρεία αναγκάζει τους εργαζόμενους να προκαταβάλλουν ένα μεγάλο μέρος του μηνιαίου κόστους του προγράμματος, ασχέτως εάν θα πραγματοποιήσουν ή όχι όλες τις διελεύσεις.

Συνεπώς, επιβάλλεται να υπάρξει ουσιαστική μείωση του κόστους για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα σε σταθερή βάση, χωρίς τους περιορισμούς των διάφορων e-pass, καθώς επίσης επιβάλλεται να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την εν λόγω γέφυρα, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο.

Αυτό συνάδει αφενός με την αναγκαιότητα προσαρμογής στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία του ελληνικού λαού και των εργαζομένων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της γενικευμένης ακρίβειας, ιδίως στα βασικά είδη διαβίωσης. Αφετέρου, η τιμολογιακή πολιτική αναφορικά με το κόστος διέλευσης απ’ τη Γέφυρα, θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και σε κάθε περίπτωση να βαίνει μειούμενο και όχι σταδιακά αυξανόμενο, πράγμα που συμβαίνει όλη αυτή την περίοδο, από την κατασκευή της ως σήμερα.

Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να ενώνει τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής και όχι να τις χωρίζει. Γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα, που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες.

Η αναγκαιότητα μάλιστα των συχνών μετακινήσεων για ποικίλους λόγους εξυπηρέτησης, καθιστά αδήριτη αναγκαιότητα τη λήψη μέριμνας ώστε η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» να είναι προσβάσιμη εύκολα από όλους.

Για τους παραπάνω λόγους, καλούμε την Κυβέρνηση και ειδικά το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσουν στη λήψη όλων των μέτρων που είναι απαραίτητα, ώστε το κόστος διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου – Αντίρριου «Χαρίλαος Τρικούπης» να μειωθεί για το σύνολο των διερχόμενων από αυτή και ειδικά γι’ αυτούς που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συνεχή χρήση της γέφυρας για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους, να διαμορφωθεί στα τρία (3) ευρώ ανά διέλευση».

Οι Δήμαρχοι

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας και Δήμαρχος Καλαβρύτων, Θανάσης Παπαδόπουλος

Ο Δήμαρχος Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου

Ο Δήμαρχος Αιγιάλειας, Δημήτρης Καλογερόπουλος

Ο Δήμαρχος Ακτίου – Βόνιτσας, Γεώργιος Αποστολάκης

Ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας, Γιώργος Κατσούλας

Ο Δήμαρχος Δωρίδος, Γιώργος Καπεντζώνης

Ο Δήμαρχος Θέρμου, Σπύρος Κωνσταντάρας

Ο Δήμαρχος Μεσολογγίου, Κώστας Λύρος

Ο Δήμαρχος Ναυπάκτου, Βασίλης Γκίζας

Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου, Ιωάννης Τριανταφυλλάκης

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης

 

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρουν 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δήμος Θεσσαλονίκης: Συλλογή ηλεκτρονικών συσκευών για τις ανάγκες των ΚΑΠΗ

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής της Α’ Δημοτικής Κοινότητας  συλλέγουν μεταχειρισμένα laptop,…

Ενδιαφέρουν 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Παράσταση διαμαρτυρίας στις 27 Νοεμβρίου για το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας

Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους πραγματοποιεί  την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου η…

Ενδιαφέρουν 22 Νοεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Όροι και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικής χρήσης δημοτικών πρατηρίων καυσίμων (ΚΥΑ)

Με ΚΥΑ καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικής  χρήσης…