Το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και συγκεκριμένα το εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του τμήματος Χημείας, σε συνεργασία με την περιφέρεια Ηπείρου, εκπόνησε για πρώτη φορά έρευνα αγοράς των Ηπειρωτικών παραδοσιακών τροφίμων με σκοπό μία πρώτη αποτίμηση της άποψης των καταναλωτών για τα εν λόγω τρόφιμα. Η έρευνα διενεργήθηκε διαδικτυακά, εν μέσω πανδημίας, το φθινόπωρο του 2020, με τη συμμετοχή 510 συμμετεχόντων πανελλαδικά.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας οι καταναλωτές γνωρίζουν τα Ηπειρωτικά τρόφιμα (84,8%), την τοπική τους παραγωγή (86,2%), και τα οφέλη υγείας τους (78,8%). Πιστεύουν ότι προβάλουν την περιφέρεια (95,9%) και ότι εάν τα έβρισκαν στην περιοχή τους θα τα αγόραζαν (82,5%). Ταυτόχρονα, όμως, πιστεύουν ότι οι εταιρείες παραγωγής των τροφίμων δεν είναι ικανές να τα προωθήσουν εκτός Ηπείρου (54,4%), και ότι γενικότερα η προώθησή τους μάλλον δεν είναι ακόμη ικανοποιητική (μόνον 7,1% θετική άποψη). Οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα supermarket κυρίως (89,2%), με συχνότητα κυρίως μία φορά την εβδομάδα (38,9%), ή μία φορά τον μήνα (26,7%). Προτιμούν με σειρά επιλογής τα παραδοσιακά Ηπειρωτικά τυριά (94,3%), γαλακτοκομικά (69,4%), κρασιά (39,1%), αρωματικά φυτά (27,3%), μέλι (38,5%), ζυμαρικά (19,6%), όσπρια (18,4%) και λάδι (14,6%).
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας και άλλες εξειδικευμένες, οι οποίες προγραμματίζονται, θα καθοριστεί και ο τρόπος ανάπτυξης και προώθησης των Ηπειρωτικών τροφίμων, στην μετά την πανδημία εποχή, κατά την οποία εκτιμάται ότι ο καταναλωτής θα είναι πλέον διαφορετικός.
Σε ότι αφορά την έρευνα, αυτή δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Αpplied Sciences, όπου μπορεί κανείς να βρει επιπλέον πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας:
«Consumers’ attitude and perception toward traditional foods of northwest Greece during the COVID-19 pandemic” D. Skalkos, I.S. Kosma, E. Cahsioti, M. Papageorgiou, R.P.F. Guine, Appl. Sci., 2021, 11, 4080, 1-20. https://doi.org/10.3390/app11094080.