Άρθρο Localit 17 Ιουλίου, 2012

Έρχεται ο Πράσινος Δακτύλιος από 1η Σεπτεμβρίου

Ο Πράσινος Δακτύλιος παίρνει τη θέση …των απαγορεύσεων που ισχύουν εδώ και 30 χρόνια για την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας  με το σύστημα των μονών , ζυγών  που ισχύει εδώ και 30 χρόνια .

Από την 1η Σεπτεμβρίου  λοιπόν οι περιορισμοί ακολουθούν την τεχνολογική εξέλιξη των οχημάτων που συνθέτουν πλέον τους νέους κανόνες κυκλοφορίας και ξεχνάμε τον Δακτύλιο που γνωρίζαμε έως σήμερα . 

Τι θα ισχύει στην πράξη από την 1η Σεπτεμβρίου; 

Εντός του μικρού δακτυλίου δυνατότητα κυκλοφορίας θα έχουν μόνο τα οχήματα (Ι.Χ. και μικρά φορτηγά) τεχνολογίας Euro V ή νεότερης με άδεια κυκλοφορίας από την 1η Ιανουαρίου 2011 και μετά. Προϋπόθεση, ωστόσο, για την παραπάνω κατηγορία οχημάτων, είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μην ξεπερνούν τα 140g/km. Ελεύθερη θα είναι η διέλευση για τα υβριδικά οχήματα, που είναι τεχνολογίας Euro IV ή μεταγενέστερης. Όσα οχήματα είναι αυτής της κατηγορίας θα διαθέτουν ένα ειδικό πράσινο σήμα, ώστε να είναι διακριτά από την Τροχαία. 

Τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά το 1990 θα κινούνται στον μικρό δακτύλιο με βάση το ισχύον σύστημα μονών – ζυγών. Τις μονές ημέρες θα κυκλοφορούν τα οχήματα με λήγοντα αριθμό πινακίδας μονό και αντιστοίχως τις ζυγές ημέρες, οι ζυγές πινακίδες. Τα παλαιότερα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990 δεν θα μπορούν να κινούνται στα όρια του δακτυλίου παρά μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. 

Εκτός μεγάλου δακτυλίου θα τεθούν λεωφορεία και φορτηγά (2,2-12 τόνων) που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990. Για τα βαρέα φορτηγά (πολυαξονικά), άνω των 12 τόνων, θα απαγορευθεί πλήρως η κυκλοφορία όσων έχουν κατασκευαστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990 σε όλη την Αττική.  

Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των πολυαξονικών που κυκλοφορούν στη χώρα δεν θα μπορoύν να κινηθούν στα όρια της Αττικής, καθώς ο στόλος είναι ιδιαίτερα γερασμένος, με τον μέσο όρο ηλικίας να ανέρχεται στα 17 έτη. Ωστόσο, γι’ αυτή την κατηγορία οχημάτων θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στην Αττική Οδό, στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου με στόχο πρακτικά να επιτρέπεται μόνο η διέλευσή τους από την Αττική. 

Τα οφέλη σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος , Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θα είναι τεράστια σε επίπεδο ποιότητας του αέρα, ενώ άλλοι θεωρούν ότι είναι ένα μέτρο άδικο, το οποίο ευνοεί όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν νέας τεχνολογίας οχήματα.

Το ζητούμενο όμως , για ακόμη μία φορά, εάν και σε τι βαθμό θα εφαρμοστεί το νέο μέτρο, το οποίο αποτελεί άμεση συνάρτηση με την αστυνόμευση.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ετικέτες

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρουν 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ξεκινά το πρόγραμμα “Φοίβος” για ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικών παιδικών σταθμών – Από 8 Ιανουαρίου οι αιτήσεις χρηματοδότησης

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση και η πρόσκληση για το πρόγραμμα «Φοίβος» που αφορά στην…

Ενδιαφέρουν 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στη δημοσιότητα προκήρυξη προγράμματος για την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης των ΔΕΥΑ, ύψους 40 εκ. ευρώ

Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη Προγράμματος με τίτλο «Προώθηση της ενεργειακής απόδοσης στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Και…

Βιώσιμες Πόλεις 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
“AntiparosCircularBusiness”- Κυκλική οικονομία στην πράξη

Καρπούς αποδίδει η δράση “AntiparosCircularBusiness”, που υλοποιείται στο νησί  και η οποία εφαρμόζει τις αρχές…