Κυριακή,  24 Σεπτεμβρίου, 2017


Αναζήτηση

Σύνδεσμοι

Η κατάσταση στην Ελλάδα και η απουσία εθνικού νομίσματος
Το blog του συντάκτη

Η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα και η απουσία εθνικού νομίσματος.

Η Ελληνική κυβέρνηση έχει υπογράψει τριετή συμφωνία με τις χώρες της Ευρωζώνης για δάνειο 85 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η οικονομία είναι σε βαθύτατη ύφεση τα τελευταία επτά χρόνια, η κυβέρνηση είναι στην ουσία χρεωκοπημένη και οι πολίτες ψάχνουν απελπισμένα για οποιαδήποτε δουλειά. Το πολιτικό κατεστημένο έχει αποδεχθεί πλήρως μια κατάσταση όπου όλοι οι κρίσιμοι νόμοι φτιάχνονται έξω από την Ελλάδα από την περιώνυμη Τρόϊκα (δηλαδή τις κυβερνήσεις της Ευρωζώνης, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο).
Με αυτά τα δεδομένα, είναι φυσικό να αναρωτηθεί κανείς: Στις δεκαετίες του 1950, του 1960 και του 1970 η Ελληνική οικονομία ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και υγιέστερες οικονομίες του κόσμου. Πως γίνεται τριάντα χρόνια αργότερα οι ίδιοι άνθρωποι να έχουν χάσει την ικανότητά τους να εργασθούν παραγωγικά;
Αν φαντασθούμε την Ελληνική οικονομία σαν ένα επιβατικό όχημα και την Ελληνική κυβέρνηση σαν τον οδηγό του οχήματος τότε τα παρακάτω φαινόμενα έλαβαν χώρα μετά την δεκαετία του 1980 (οπότε η Ελλάδα έγινε μέλος της ΕΕ) και ιδιαίτερα μετά το 2001 οπότε η Ελλάδα υιοθέτησε σαν νόμισμα το Ευρώ:
α) Ο οδηγός του οχήματος (η κυβέρνηση) ήταν πάντοτε μεθυσμένος. Η ΕΕ κατέκλυζε την Ελλάδα με χρήματα διαρθρωτικών πακέτων και αγροτικών επιδοτήσεων. Τα ποσά των χρημάτων σε σχέση με το μέγεθος της Ελληνικής οικονομίας (δηλαδή τα ποσά ανά πολίτη) ήταν τεράστια, οι πολίτες έγιναν τεμπέληδες (δεν χρειαζόταν να δουλέψουν πάρα πολύ), η διαφθορά έγινε ενδημική και η εκάστοτε κυβέρνηση (ο οδηγός του αυτοκινήτου) απέκτησε την νοοτροπία του εξαρτημένου και εθισμένου ατόμου. ΣΤΑΔΙΟ ΕΝΑ: Ο ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΕ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΤΕΜΠΕΛΙΑ, THN ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ THN ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑ.
β) Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980,  η Ελληνική οικονομία άρχισε να δέχεται από την ΕΕ δεκάδες χιλιάδες γραφειοκρατικούς, σοσιαλιστικούς και περιττούς νόμους και κανονισμούς που εγκρίνονταν συνοπτικά (σφραγίζονταν) από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Αυτό σήμαινε ότι η Ελληνική οικονομία γινόταν σταδιακά άκαμπτη και αναποτελεσματική και ότι το επιβατικό αυτοκίνητο της παραπάνω παρομοίωσης γινόταν ένα εξαιρετικά σύνθετο κατασκεύασμα, με μια τεράστια μηχανή, φορτωμένο με όλα τα είδη των αυτοματισμών και οργάνων. Η μηχανή του αυτοκινήτου είχε γίνει πλέον ίδια με την μηχανή του αυτοκινήτου του Γερμανού γείτονα αλλά ο οδηγός μας (η Ελληνική κυβέρνηση) ήταν πολύ χαρούμενος, υπερήφανος (και μεθυσμένος) διότι είχε επιτέλους την ίδια μηχανή με τους Γερμανούς γείτονες. ΣΤΑΔΙΟ ΔΥΟ: Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ ΕΕ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΝΟΜΟΥΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΑΚΑΜΠΤΗ, ΑΡΓΗ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ.
γ) Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Ελλάδα υιοθέτησε το ευρώ σαν νόμισμά της. Οι γείτονες είχαν υποσχεθεί στον οδηγό μας (την Ελληνική κυβέρνηση) ότι με το ευρώ θα ήταν πάντα πλούσιος και ευτυχισμένος. Ο μεθυσμένος οδηγός μας άρχισε να τραγουδάει χαρούμενα τραγούδια (ο καθένας ήταν σε θέση να δανεισθεί με πολύ ευνοϊκούς όρους) και αύξησε την μέση ταχύτητά του. Ωστόσο, έχοντας χάσει το εθνικό νόμισμα (την δραχμή) το όχημά μας είχε χάσει τα αμορτισέρ του (τους αποσβεστήρες κραδασμών). Όταν περνούσε πάνω από «λακκούβες» (εξωτερικά σοκ για την οικονομία) δεν μπορούσε να απορροφήσει τους «κραδασμούς» (το νόμισμα δεν μπορούσε να υποτιμηθεί όπως χρειαζόταν). Ο μεθυσμένος οδηγός μας συνέχισε να οδηγεί αλλά όταν πέρασε πάνω από μια μεγάλη λακκούβα (την διεθνή χρηματοοικονομική κρίση του 2007-2008) το αμάξωμα (σασί) του αυτοκινήτου ανέπτυξε μια πολύ εκτεταμένη ρωγμή. Ο οδηγός δεν κατάλαβε κάτι. Ήταν μεθυσμένος και τραγουδούσε. Αλλά περίπου την ίδια εποχή το αυτοκίνητο παρουσίασε πολλά άλλα προβλήματα. Έχοντας εγκαταλείψει το εθνικό νόμισμα (την δραχμή) το μισό ηλεκτρονικό ταμπλό με τα διάφορα όργανα στην θέση του οδηγού δεν λειτουργούσε. Η Ελληνική οικονομία είχε απωλέσει τους νομισματικούς προειδοποιητικούς δείκτες (ξεχωριστά καθημερινά επιτόκια δραχμής, καθημερινή συναλλαγματική ισοτιμία δραχμής). Η Ελληνική κυβέρνηση (ο οδηγός) από το 2001 (εισαγωγή του ευρώ) είχε απωλέσει τους δείκτες στο ταμπλό που δείχνουν το επίπεδο λαδιού μηχανής, το επίπεδο του νερού ψύξης μηχανής, την θερμοκρασία μηχανής, το επίπεδο υγρών φρένων και πολλούς άλλους δείκτες. Τα οικονομικά της εκάστοτε Ελληνικής κυβέρνησης ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση αλλά αυτό δεν μπορούσε να αντανακλασθεί στην ισοτιμία του νομίσματος ούτε στα επιτόκια του νομίσματος (δεν υπήρχε η δραχμή). Ο οδηγός δεν είχε τρόπο να το δει αυτό στο ταμπλό μπροστά του ούτε μπορούσε να δει ότι τα επίπεδα λαδιού μηχανής, νερού ψύξης μηχανής και υγρού φρένων ήταν πολύ χαμηλά (δηλαδή δεν μπορούσε να αντιληφθεί ότι η Ελληνική οικονομία είχε καταστεί μη παραγωγική γιατί αυτό δεν αντανακλάτο στην ισοτιμία του νομίσματος ούτε στα επιτόκια του νομίσματος). Τελικά ο μεθυσμένος οδηγός είδε καπνό να βγαίνει από την μηχανή (ο δανεισμός της ελληνικής κυβέρνησης είχε γίνει πολύ ακριβός) και όταν σταμάτησε και κατέβηκε από το αμάξι κατάλαβε ότι η μηχανή είχε τελείως καεί και το σασί (αμάξωμα) είχε τεράστιες και μη επισκευάσιμες ρωγμές. ΣΤΑΔΙΟ ΤΡΙΑ: Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ (ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΡΑΧΜΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΥΡΩ) ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ («ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ», «ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ», «ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ», «Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ») ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΚΤΙΜΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΡΩΣΤΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ.
Αν αυτή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα τι μπορεί τώρα να γίνει; Προφανώς το όχημα πρέπει να ξανακατασκευασθεί με καινούργια μηχανή, καινούργιο αμάξωμα (δηλαδή «διαρθρωτικές αλλαγές και ιδιωτικοποιήσεις» για να γίνει η οικονομία παραγωγική και ανταγωνιστική) και το εθνικό νόμισμα, η δραχμή, να επανεισαχθεί (προειδοποιητικά όργανα και ταμπλό ενδείξεων του οδηγού και τοποθέτηση αμορτισέρ) και να γίνει αντικατάσταση του οδηγού με άλλον οδηγό που δεν θα είναι εθισμένος στο ποτό ή στις ουσίες. ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ; Συνήθως οι επιτυχημένες «διαρθρωτικές αλλαγές και ιδιωτικοποιήσεις» είναι αποτέλεσμα της βούλησης και προσπαθειών των ίδιων των πολιτών, αφού αυτοί συνειδητοποιήσουν το όλο πρόβλημα, και δεν είναι ποτέ το αποτέλεσμα εντολών «άνωθεν» (Τρόικα). Αλλά ακόμη και αν το νόμισμα αλλάξει σε δραχμή (όπως πρέπει να γίνει), ακόμη και αν εφαρμοσθούν επιτυχώς όλες οι «άνωθεν διαρθρωτικές αλλαγές» (όπως πρέπει να γίνει) είναι μαθηματικά βέβαιο ότι κάθε καινούργιος οδηγός του οχήματος (κάθε καινούργια Ελληνική κυβέρνηση) θα αρχίσει να μεθάει πολύ σύντομα (θα εθισθεί στον διεθνή σοσιαλισμό, στην γραφειοκρατία και στην παντελή έλλειψη δημοκρατίας που χαρακτηρίζουν εξ ορισμού την ΕΕ). ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΑΝΩΘΕΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ. Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ.       

 

Ημ/νία καταχώρησης: 28/08/2015



 


Λίστα νέων
 
e-Mail

Ψηφοφορία
Πρέπει να καταργηθεί η μονιμότητα των δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων;
Ναί, πρέπει να καταργηθεί
Όχι, δεν πρέπει να καταργηθεί
Δεν έχω γνώμη / αμφιβάλλω


design and development by web-dynamics.gr