Παρασκευή,  24 Νοεμβρίου, 2017


Αναζήτηση

Σύνδεσμοι

Οικολογία και Πατριωτισμός
Πολιτική

Οικολογία και Πατριωτισμός

Ένα από τα βασικώτερα μηνύματα της οικολογίας είναι η διατήρηση όλων των φυτικών και ζωϊκών ειδών (διατήρηση του πολυσχιδούς των εμβίων όντων γιά την ισορροπία της φύσης). Ανάμεσα στα έμβια όντα προεξάρχουσα θέση καταλαμβάνουν τα διάφορα είδη ανθρώπου που είναι γνωστά ώς εθνη-λαοί και έχουν σαν διακριτικά γνωρίσματα την γλώσσα, τα ήθη-έθιμα, τον πολιτισμό, την θρησκεία, τις παραδόσεις, την νοοτροπία, τις τέχνες, τα γράμματα και όλα αυτά που με μία λέξη ονομάζουμε «κουλτούρα» του λαού. Η πραγματική οικολογία επιθυμεί την διατήρηση του «κόνδωρα των Άνδεων» ή της «τίγρης των Ινδιών» αλλά με το ίδιο σκεπτικό επιθυμεί και την διατήρηση του έμβιου ανθρώπινου είδους που λέγεται «Έλληνας» ή «Ρώσος» ή «Αιθίοπας». Αυτή όμως είναι και μιά βασική επιδίωξη του πατριωτισμού: Η διατήρηση του έμβιου είδους που λέγεται «Έλληνας» ή «Ρώσος» ή «Αιθίοπας» και που εκφράζεται μέσα από την διατήρηση της πνευματικής ιδιομορφίας γνωστής με μιά λέξη σαν «κουλτούρας».
Ένα άλλο βασικώτατο μήνυμα της οικολογίας είναι το να ζούμε σύμφωνα με τους νόμους της φύσης και όχι αντίθετα προς τους νόμους της φύσης. Είναι νόμος της φύσης τα έμβια όντα να αλληλοϋποστηρίζουν τα όμοιά τους αλλά και να ζούν με τα όμοιά τους. Έτσι βλέπουμε τους αφρικανικούς βουβάλους να ζούν με τους ομοίους τους (σε αγέλες) αλλά και να αλληλοϋποστηρίζονται όταν κινδυνεύουν από τα αιλουροειδή λιοντάρια. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ο πατριωτισμός επιδιώκει την αλληλοϋποστήριξη της «αγέλης» γνωστής σαν «λαός» ή «έθνος» όταν αυτή κινδυνεύει είτε ως φυσική παρουσία (εισβολή επιδρομέων) είτε ως πνευματική παρουσία (εισβολή ισοπεδωτικής παγκοσμιοποίησης που θέλει να αλλιώσει βίαια και εκ των άνω την πνευματική διαφορετικότητα-κουλτούρα-πολιτισμό-παραδόσεις-θρησκεία του λαού).
Η οικολογία δεν είναι κατά του ανταγωνισμού των φυτικών ή ζωϊκών ειδών αφού αυτός είναι κάτι το απόλυτα φυσικό έστω και αν περιέχει μέσα του και την βία. Ο πατριωτισμός ομοίως δεν είναι κατά του ανταγωνισμού των λαών εφόσον αυτός εκφράζεται ειρηνικά σαν άμιλα γιά την παρουσίαση της καλύτερα οργανωμένης και ευτυχέστερης ανθρώπινης κοινωνίας. Αυτό που στις αγέλες των ζώων περιέχει την βία, στον άνθρωπο (σήμερα τουλάχιστον) περιέχει την ειρηνική άμιλα. Η διαφορά οφείλεται στην πνευματική φύση του ανθρώπου (σε αντίθεση με τα άλλα όντα) αλλά και στις δύο περιπτώσεις το ενυπάρχον χαρακτηριστικό είναι η έννοια του ανταγωνισμού.
Η οικολογία μας λέει τέλος να προστατεύουμε το πατροπαράδοτο άψυχο φυσικό περιβάλλον μας (βουνά, λαγκάδια, θάλασσες, λίμνες κλπ) από βίαιες ανθρωπογενείς παρεμβάσεις. Ο πατριωτισμός μας λέει να προστατεύουμε το ίδιο πατροπαράδοτο άψυχο φυσικό περιβάλλον (τον τόπο που ζούμε) από βίαιες ανθρώπινες εξωτερικές εισβολές. Εδώ τα μηνύματα δεν είναι ακριβώς ίδια αλλά είναι αρκετά όμοια.
Από την σύντομη παραπάνω ανάλυση βλέπουμε ότι οικολογία και πατριωτισμός όχι μόνον δεν είναι έννοιες ασύμβατες μεταξύ τους αλλά αντίθετα είναι έννοιες ταυτόσημες ή αλληλοσυμπληρούμενες σε πολλά βασικά τους σημεία. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να συμβαίνει διαφορετικά αφού πίσω και από την πραγματική οικολογία και από τον ορθολογικό πατριωτισμό κρύβεται η μία και μοναδική ανθρώπινη φύση που υπακούει στους ίδιους φυσικούς νόμους και στα ίδια βασικά ένστικτα (επιβίωση του είδους, ικανοποίηση και ασφάλεια μέσα από την κοινωνικότητα με ομοίους, ευτυχία μέσα από την ελευθερία κινήσεων και έκφρασης, προάσπιση των πνευματικών και υλικών κεκτημένων-παραδόσεων από βίαιες εισβολές-αρπαγές).
Μιλήσαμε προηγουμένως γιά πραγματική οικολογία προφανώς κατ’ αντίθεση με τις «περίεργες οικολογίες» που κυριαρχούν στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Πως μπορούμε να τις διακρίνουμε άραγε εύκολα; Θα δόσουμε εν συντομία δύο ερεθίσματα-προκλήσεις και θα διαισθανθούμε πως αντιδρά η κάθε μία:
Ερέθισμα πρώτο: Η παγκοσμιοποίηση όταν αυτή εκφράζεται σαν απότομη και εκ των άνω επιβαλλόμενη πληθυσμιακή αλλοίωση αντιμετωπίζεται σαν κάτι το αρνητικό από τους πραγματικούς οικολόγους (όπως και από τους πατριώτες) ενώ αντίθετα αντιμετωπίζεται θετικά από τους «άλλους οικολόγους».
Ερέθισμα δεύτερο: Η δυνατότητα κάθε λαού να αυτοκυβερνάται (να δημιουργεί τους δικούς του νόμους και να εκλέγει την δική του κυβέρνηση) αντιμετωπίζεται σαν φυσική προϋπόθεση μακροχρόνιας ευτυχίας και προκοπής γιά τους πραγματικούς οικολόγους (όπως  και γιά τους πατριώτες) ενώ αντίθετα η πλήρης εκ των άνω ομογενοποίηση των ανθρώπινων ειδών και πολιτισμών διά της επιβολής παγκόσμιων ή πανηπειρωτικών νόμων και κυβερνήσεων αποτελεί κάτι το απόλυτα φυσικό γιά τους «άλλους οικολόγους».
Συμπερασματικά: Ο ορθολογικός πατριωτισμός και η άδολη οικολογία αποτελούν απόλυτα υγιείς και συμβατές μεταξύ τους εκφράσεις της μιάς και μοναδικής  ανθρώπινης φύσης και σαν τέτοιες βοηθούν την υγιή στήριξη και τον προσανατολισμό του ανθρώπου μέσα στην θύελα των σύγχρονων ραγδαίων τεχνολογικών, πολιτιστικών και οικονομικών μεταβολών. 


Μανώλης Στειακάκης (
www.kede.gr)
Πολιτικός Μηχανικός-Οικονομολόγος   
 

Ο Μανώλης Στειακάκης είναι συγγραφέας  τού βιβλίου: «Τά Υπέρ καί τά κατά τής ΕΕ καί τής Ο.Ν.Ε.», ISBN: 960-15-1318-3, Εκδόσεις Αντ. Ν. Σάκκουλα, Σόλωνος 69, Αθήνα 106 79, τηλ. 210 3615440, φάξ: 210 3610425, ιστοσ.:
www.ant-sakkoulas.gr  

....................................................................................................................

..........................................................................

............................. 

Ημ/νία καταχώρησης: 11/01/2012



 


Λίστα νέων
 
e-Mail

Ψηφοφορία
Πρέπει να καταργηθεί η μονιμότητα των δημοσίων και δημοτικών υπαλλήλων;
Ναί, πρέπει να καταργηθεί
Όχι, δεν πρέπει να καταργηθεί
Δεν έχω γνώμη / αμφιβάλλω


design and development by web-dynamics.gr